Dijital PR Danışmanlığı

Dijital PR Nedir?

Dijital PR (halkla ilişkiler), çevrimiçi marka mesajını güçlendirmek için çevrimiçi medyayı kullanır ve çevrimiçi gazeteciler, blog yazarları ve etkileyicilerle ilişkiler kurar.

İnternet hiçbir zaman moda sözcüklerden yoksun olmadı. Dijital PR'a olan ilginin son zamanlarda artması, eleştirmenlerin, hayranların ve link satan dolandırıcıların "dijital PR"ın gerçekte ne anlama geldiği konusunda anlaşmaya varmalarına neden oldu. Tahmin edebileceğiniz gibi, her bir taraf kendi odağını ve buna karşılık gelen dili zorlayarak dağınık bir kavram yaratıyor.

Dijital alanda PR'ın odak noktası ilişkiler kurmak , bilgi kaynaklarını çeşitlendirmek ve başkalarının şirketiniz hakkında söylediklerini dikkatlice etkilemek ve düzenlemektir. Halkla ilişkiler alanındaki ilk tanınmış profesyoneller gibi, dijital halkla ilişkiler alanı da dengeli bilgi sağlamaya ve yanlış bilgilerle mücadele etmeye odaklanmıştır.

İyi bir dijital halkla ilişkiler stratejisi, işletmenizin muhtemelen çevrimiçi varlığınızı oluşturmak için halihazırda uyguladığı birçok taktiği içerir; örneğin:

Geleneksel halkla ilişkiler
İçerik pazarlama
SEO
Sosyal medya
Etkileyici desteği
İlişkiler çok önemlidir. İlişkileri olmayan şirketler, kendilerini ileride tepki yaratacak hızlı düzeltmelere başvurmak zorunda buluyor: yanlış bilgilendirme, geçici taktikler ve hızla eskiyen bağlantı kurma taktikleri.

Dijital PR (halkla ilişkiler), çevrimiçi marka mesajını güçlendirmek için çevrimiçi medyayı kullanır ve çevrimiçi gazeteciler, blog yazarları ve etkileyicilerle ilişkiler kurar.

İnternet hiçbir zaman moda sözcüklerden yoksun olmadı. Dijital PR'a olan ilginin son zamanlarda artması, eleştirmenlerin, hayranların ve link satan dolandırıcıların "dijital PR"ın gerçekte ne anlama geldiği konusunda anlaşmaya varmalarına neden oldu. Tahmin edebileceğiniz gibi, her bir taraf kendi odağını ve buna karşılık gelen dili zorlayarak dağınık bir kavram yaratıyor. 

Dijital PR, çevrimiçi marka mesajını güçlendirmek için çevrimiçi medyayı kullanır ve çevrimiçi gazeteciler, blog yazarları ve etkileyicilerle ilişkiler kurar.

Dijital alanda PR'ın odak noktası ilişkiler kurmak , bilgi kaynaklarını çeşitlendirmek ve başkalarının şirketiniz hakkında söylediklerini dikkatlice etkilemek ve düzenlemektir. Halkla ilişkiler alanındaki ilk tanınmış profesyoneller gibi , dijital halkla ilişkiler alanı da dengeli bilgi sağlamaya ve yanlış bilgilerle mücadele etmeye odaklanmıştır.

İyi bir dijital halkla ilişkiler stratejisi, işletmenizin muhtemelen çevrimiçi varlığınızı oluşturmak için halihazırda uyguladığı birçok taktiği içerir; örneğin:

  • Geleneksel halkla ilişkiler
  • İçerik pazarlama
  • SEO
  • Sosyal medya
  • Etkileyici desteği

İlişkiler çok önemlidir. İlişkileri olmayan şirketler, kendilerini ileride tepki yaratacak hızlı düzeltmelere başvurmak zorunda buluyor: yanlış bilgilendirme, geçici taktikler ve hızla eskiyen bağlantı kurma taktikleri. Hayır, hayır ve yine hayır.   

“Analog” ve dijital PR
Dijital PR, “analog PR” olarak adlandırılabilecek olandan çok da farklı değil. Halkla ilişkilerin bu iyi bilinen klasik yorumu bir asırdan fazla süredir ortalıkta dolaşıyor. Her iki alanda da doğru insanlarla ilişki kurmak, adınızı yaymak, olumlu bilgileri çoğaltmak ve yanlış bilgileri azaltmak veya düzeltmek için fırsatlar sunar . Güçlü ve aktif bir ilişki ağına sahip olmak hem dijital hem de klasik PR'da başarının anahtarıdır. 

Etkileyici kişiler tarafından yönetilen bloglar, web siteleri ve sosyal medya kanalları, bilginin yayılmasını demokratikleştirdi ve büyük ölçüde gazetelerin, radyo istasyonlarının ve dergilerin yerini aldı. Tıpkı popüler bir web sitesinde bahsedilenin, yüksek tirajlı bir gazetedeki bir makaledeki bahsin bugünkü versiyonu olması gibi, sektör etkinliklerinde veya haber kafelerinde sohbet etmenin yerini Twitter'daki sohbetler alıyor.

Dijital PR ajansları genellikle çevrimiçi basın bültenleri hazırlamaya devam edecek, ancak markanız için ek tanıtım taktikleri konusunda sonsuz olasılıklar var. İşte basın bülteninin ötesine geçen dijital PR girişimlerine birkaç örnek. 

Çevrimiçi gazeteciler, blog yazarları ve etkileyicilerle anlamlı ilişkiler kurmak
Geri bağlantı kazanmak
Çevrimiçi işletme profilleri oluşturma
Konuk gönderilerini ve diğer üçüncü taraf içeriklerini yayınlama
Olumlu değerlendirmeleri ve sosyal medyada bahsetmeyi teşvik etmek
Dijital PR ve bağlantı kurma arasındaki fark
Bu, bağlantı kurmanın dijital PR'da uygulanan bir strateji olduğu, dijital PR'ın ne olduğunu tanımlamanın farklı bir yolu olmadığı anlamına gelir. Yalnızca bağlantı kurmaya odaklanmak, dijital PR stratejisinin diğer önemli kısımlarından vazgeçmek anlamına gelir .

Bağlantı kurmaya yönelik bu odaklanma, öncelikle ilişkilere odaklanmadan yapıldığında, kaçınılmaz olarak dolandırıcının yorumuyla sonuçlanırsınız. Bu görüşe göre, ilgililik ve şeffaflık, en iyi ihtimalle, kolaylıkla feda edilebilir ve en kötü ihtimalle, bağlantı kurma yolundaki engeller olarak görülür. Ancak ilişkilerde alaka önemli bir bileşendir. 

Dijital halkla ilişkiler ile bağlantı kurmanın aynı şey olduğunu söylemek, ünlü bir restorana gidip sadece barda oturup şarap içip sarhoş olmaya benzer. Şarap içmek restoran deneyiminin bir parçasıdır, ancak yalnızca ona odaklanarak aslında asıl noktayı kaçırırsınız ve en kötü suçlular işletmedeki herkesin başına bela olur.

Güçlü bir dijital PR stratejisi oluşturmak
Dijital PR stratejisi kesinlikle bağlantılar kurmanıza yardımcı olur ancak çok daha fazlasını yapar. Güçlü bir dijital PR stratejisi oluşturmak ve uygulamak size üç ana avantaj sağlar:

Çevrimiçi itibar oluşturmak
İtibarınızı korumak 
Çevrimiçi itibar oluşturmak
Güçlü bir dijital PR stratejisi, sizin veya şirketinizin sürdürülebilir, güvenilir ve değerlerinizle uyumlu bir çevrimiçi itibar oluşturmasına yardımcı olur . İnsanlardan ve etkileyicilerden oluşan bir ağ kurarak, şirketiniz hakkındaki bilgiler daha uzun bir süre boyunca oluşturulur ve organik olarak büyüme ve gelişme şansına sahip olur. 

Bunun en güzel örneklerinden biri Wikipedia sayfasının oluşturulmasıdır . Silinmeyen bir sayfa oluşturmak için böyle bir sayfayı garanti altına alacak yeterli üçüncü taraf kaynağına ihtiyacınız vardır. Bu kaynakları seçerek ve bilgilendirerek, mevcut bilgiler üzerinde bir dereceye kadar kontrol sahibi olursunuz ve bu bilgilerin kaynaklarını çeşitlendirirsiniz.  

Çevrimiçi itibarınızı koruma
Bir ilişkiler ağı oluşturmak, destekçilerinizi harekete geçirerek ve gerçeği ortaya çıkararak markanızla ilgili olumsuz veya düşmanca çevrimiçi duygularla başa çıkmanıza yardımcı olur. İnsanların şirketiniz hakkında bulduğu iyi şeyleri gölgede bırakan  olumsuz bilgileri ve yanlışlıkları telafi etme veya değiştirme şansı verir .

Şirketinizde veya itibarınızda bir şeyler ters gittiğinde, itibarınızın çevrimiçi ortamda lekelenmesi yönünde ciddi bir risk oluşur . Şirketinizi arayan kişiler eski veya tek bir olayla ilgili orantısız miktarda bilgi bulabilir. Kötü bilgileri iyi bilgilerle dengeleyebilen güçlü bir ilişki ağına sahip olmak, ortaya çıkan krizlerle başa çıkmanıza yardımcı olur. 


Son olarak, ihtiyaç duyulmadan önce bir dijital PR stratejisi oluşturarak, olumsuzluklar veya kötü basınla daha gerçekleşmeden başa çıkmak için proaktif önlemler oluşturarak şirketinizi gelecekteki zararlardan korursunuz . Bu, güçlü bir dijital PR stratejisinin önceki iki unsurunu birleştirir. Bir krizle mücadele etmeyi çok daha kolay hale getirir ve (şirketinizin) itibarının temelini oluşturan ve itibarını sürdüren sağlam bir temel oluşturmanıza yardımcı olur.   

Dijital PR'ın faydaları
Dijital PR, çevrimiçi itibarınızı artırmak için yaptığınız diğer SEO ve pazarlama çalışmalarına mükemmel bir tamamlayıcıdır. Başarılı bir dijital PR stratejisinin ana sonuçlarından biri marka bilinirliğinin artmasıdır. Bu makalede açıklanan taktiklerin tümü, yalnızca insanların markanızdan haberdar olmasını sağlamak için değil, aynı zamanda onu olumlu bir şekilde göstermek için tasarlanmıştır. 

Dijital PR'ın işletmenize sağlayabileceği birkaç fayda şunlardır:

Marka bilinirliği oluşturun
SEO'yu geliştirin
Web sitesi trafiğini artırın
Çevrimiçi otorite oluşturun
Satışları artırın
Çevrimiçi itibarı artırın 
Çözüm
Dijital PR kavramı çok tartışılabilir (ve tartışılacaktır), ancak halkla ilişkiler öncelikle ilişkilerle ilgilidir. Dijital kısım, kullanılan stratejileri değil, yalnızca kullanılan taktikleri etkiler. İlişkiler olmadan, dijital PR olarak etiketlenen taktikler uzun vadede sürdürülemez hale gelecektir ve iyi bir dijital PR stratejisinin size sağlaması gerekenleri sağlamada başarısız olacaktır: büyümek ve ara sıra yaşanan fırtınaları atlatmak için tasarlanmış  sağlam, olumlu bir çevrimiçi itibar .

Resim
X