(24/02/2020) 10 maddede “We Are Social” 2020 Raporu

Özet
:
Tüm dünyanın dijital karnesini güncel olarak sunan 247 sayfalık  “We Are Social Digital Report 2020" yayınlandı. Her yıl bir ana rapor, dört tane de ara rapor çıkıyor. Dijital dünyayı doğru yorumlamak ve özellikle dijital pazarlama kararları alırken faydalanabileceğiniz 10 maddelik özet bilgi şöyle:

Tüm dünyanın dijital karnesini güncel olarak sunan 247 sayfalık  “We Are Social Digital Report 2020" yayınlandı. Her yıl bir ana rapor, dört tane de ara rapor çıkıyor. Dijital dünyayı doğru yorumlamak ve özellikle dijital pazarlama kararları alırken faydalanabileceğiniz 10 maddelik özet bilgi şöyle:


1- Genel veri olarak:

İnternet kullanıcılarında ve aktif sosyal medya kullanıcılarında artış var.
 
2. En çok hangi web siteleri ziyaret edildi?

İlk üç sırada hep Google, Youtube, Facebook yer alırdı. Ancak bu yıl 3. sırada bir e-ticaret sitesi yer alıyor: Çin’in e-ticaret sitesi tmall.com

3. Ürünler/hizmetler hangi kanallardan keşfedildi?

Yeni markalar ve ürünlerin keşfi için 1. sırada yine arama motorları var.

4. Web trafiği en çok hangi cihazlardan geldi?

İnternet trafiğini sağlamada mobil cihazlar yine lider durumda ve gücünü de arttırmaya devam ediyor. Mobil, masaüstünü ilk kez 2017 de geçmişti.

5. Online içerikler en çok nasıl tüketildi?

Podcast bir ara yükselişini durdurmuştu. Görüyoruz ki yine yükselmeye başlamış ve %39'lük oranı %41'e çıkmış.

6. Google’da en çok ne arandı?

Samsung ve MP3 listede dikkat çekiyor.

7. İnternet'te ne kadar zaman harcanıyor?

Günlük İnternet’te harcanan süre için bir kıyaslama yapıldığında Türkiye’nin dünya ortalamasının üzerinden olduğunu görüyoruz. Yaklaşık günde 7 saat.
 
8. Sahte haberlerde sıralama ne?

İnternet’te dolaşan sahte haberler tüm dünyanın sorunu. Türkiye ise sıralamada 11. sırada.

9. En çok kullanılan sosyal medya platformları hangileri?

Facebook yine 1. Sırada. Dikkat çeken bir gelişme; Tiktok 9. sıradan 7. sıraya yükselmiş durumda.

10. E-ticaret aktiviteleri

Ülkeler bazında İnternet’ten alışveriş için bir karşılaştırma yapıldığında Türkiye dünya ortalamasının çok gerisinde son sıralarda. Türkiye’de İnternet’ten alışverişte güven ve dolandırılma korkusu bir bariyer olmaya devam ediyor.

Resim
X