21/09/2018) Amazon Resmen Türkiye Pazarında

Özet
:
Dünyanın E-ticaret devi Amazon 19 Eylül itibari ile resmen Türkiye pazarına girdi. Web site adresi olarak www.amazon.com.tr  adresine girenler Türkiye’ye özel bir karşılama mesajı görüyor ve ardından siteden alışveriş yapabiliyor. Mesajda kısaca, kurulduğu 1995 yılından bu yana Amazon mağazalarından Türk’lerin yaptığı yüzbinlerce alışverişten ve yeni Türkiye operasyonundan söz ediliyor ve ayrıca açılışa özel fırsat ürünler Türk kullanıcılarının beğenisine sunuluyor.

Dünyanın E-ticaret devi Amazon 19 Eylül itibari ile resmen Türkiye pazarına girdi. Web site adresi olarak www.amazon.com.tr  adresine girenler Türkiye’ye özel bir karşılama mesajı görüyor ve ardından siteden alışveriş yapabiliyor. Mesajda kısaca, kurulduğu 1995 yılından bu yana Amazon mağazalarından Türk’lerin yaptığı yüzbinlerce alışverişten ve yeni Türkiye operasyonundan söz ediliyor ve ayrıca açılışa özel fırsat ürünler Türk kullanıcılarının beğenisine sunuluyor.

            Yaz aylarından bu yana İstanbul başta olmak üzere birçok ilde satış/pazarlama profesyonelleri aradığına dair iş ilanları yayınlayan ve bir an evvel Türkiye pazarına girmeye çalışan Amazon, nihayet çarşamba günü itibariyle online satışlara ve KOBİ’lerin yeni müşterilere ulaşması için gerekli altyapı ve teknik hizmetlerine başlamış oldu. Amazon-Türkiye’nin açılması ile birlikte Türkiye’deki firmalar, herhangi bir ürün yayınlama ücreti olmadan ürün ve hizmetlerini Türkiye'nin dört bir yanındaki müşterilere bu platform üzerinden satabilecek. Amazon bu firmalara; listeleme araçları, 7 gün 24 saat online satış desteği, açık ve şeffaf satış koşulları, fiyatlandırma bilgileri, rapor ve analizler gibi satış artırmaya destek olacak hizmetler de sunuyor. 
 

            Geçen yazılarımda da belirttiğim gibi piyasa değeri 1 trilyon dolara ulaşan Amazon'un bu yılın ikinci çeyreğindeki net karı, şirket tarihinde bir çeyrekte elde edilen en yüksek rakam olmak üzere 2,5 milyar dolar olmuştu. 

            Buna karşın Amazon, Türkiye’deki ilk gününde çok sayıda mağduriyete de neden oldu diyebiliriz. Olaylı başlangıç hakkında Ekşi Sözlük ve şikayet sitelerinde birçok mağduriyet mesajı göze çarptı. Açıldığı ilk gün, artışa geçen fiyatlar, iptal olan siparişler, stok dışı satışlarla Türk kullanıcılarını mağdur eden Amazon hakkında her geçen saat yeni bir şikayet yazılıyor. 

            Amazon’un alışverişte sağladığı yenilikler ve sunduğu hizmetler faaliyet gösterdiği tüm ülkelerde gayet popüler. Belki de bundan dolayıdır ki Türkiye’de de açıldığı ilk gün bu denli ilgi görmesini normal karşılamak gerekiyor. Ancak ilk gün tahmin edilemeyen bu skandalların  Amozon’un Türkiye’deki fiyat politikasını ve alt yapı çalışmalarını tekrardan gözden geçirmesi ve mağduriyetleri gidermesi gerektiği noktası artık elzem görünüyor.
 

Resim
X