(18 Aralık 2023) 2024 Dijital Pazarlama Trendleri
Gün geçmiyor ki yeni teknolojiler ve algoritmalar hayatımıza girmesin. Bu durum artık küresel bir dev haline gelmiş olan “Dijital Pazarlama” sektörünü de derinden etkiliyor. İster e-ticaret yapıyor olun, ister girişimci ya da bir web sitesi sahibi, eğer “Dijital Pazarlama” ile ilgileniyorsanız, tüm gelişmeleri de yakından takip etmeniz gerekiyor. Çoğu kişi, “markamı nasıl büyütürüm?” diye düşünürken kıyısından köşesinden mutlaka “Dijital Pazarlama” ile zaten tanışmıştır. Ne kadar etkili bir yöntem olduğu artık her çevrede malumunuz. Bu sebeple tüm gelişim, değişim ve trendleri takip ederek markanız için stratejilerinizi revize etmeniz veya yeniden planlamanız gerekiyor olabilir. Bu nedenle 2024 yılına sayılı günler kala sizler için “Dijital Pazarlama Trendleri”ni bir araya getirdim. Ucuz, etkili, esnek, ölçülebilir ve kolay hedefleme yapabileceğiniz bir plana ihtiyacınız varsa aşağıdaki yöntemleri de planınıza dahil etmeyi unutmayın. Mutlu seneler diliyorum…
İlk sırada her zamanki gibi “Arama Motoru Pazarlaması” geliyor. Siz koltuğunuzda otururken sizin için çalışan ve potansiyel müşterilerin gelip sizi bulmasını sağlayan bu yöntem trendlerin başında yer alıyor.
İkinci olarak “Arama Motoru Optimizasyonu” nu söylemek yanlış olmaz. Her ne kadar da önemi azalmaya başladıysa da hala geçerli bir trend.
“E-Posta İle Pazarlama” ise her zaman bu işin temelini oluşturmuş ve 2024’te de önemini koruyan bir yöntem olacaktır.
Yükselen bir trend olarak “Sosyal Medya Pazarlaması” sektörde en çok tercih edilen aktivitelerden. Özellikle sponsorlu reklamların bütçesi sektörde ciddi bir payı oluşturuyor.
“Display Reklamlar” yine önemli bir pazarlama trendi. Remarketing ve Adsence reklamlarını hiç hafife almayın derim.
Son olarak “Dijital PR ve “İçerik Pazarlaması” faaliyetleri bu yıl da trend pazarlama faaliyetleri olacaktır.