• Anasayfa
  • Favorilere Ekle
  • Site Haritası
  • https://www.facebook.com/kursat.kazankaya
  • https://api.whatsapp.com/send?phone=+905305759416
      0530 575 94 16

0232 218 00 56
Hizmetlerimiz
Döviz Bilgileri
AlışSatış
Dolar6.63816.6647
Euro7.27057.2996
  • E-Ticarette Efsaneler ... - 28/11/2018


  • E-Ticarette Efsaneler ve Gerçekler


                Değerli okurlar, aylardır bu köşede sizlere e-ticaret ve getirdiği fırsatlarla ilgili birçok yazı paylaştım. Ancak yakınlarda elime geçen ve Şule Özmen’e ait  “Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu: E-Ticaret” isimli eserin bir bölümünde farklı bir bakış açısıyla maddelediği “e-ticarette efsaneler ve gerçekler” konusu oldukça ilgi çekici ve e-ticarete adım atmak isteyenler için gerçekçi bir bakış açısı sunduğundan bu maddeleri sizler için yorumlamak istedim. İşte sekiz maddede e-ticarette efsaneler ve gerçekler:

    1- E-Ticaret Kolay Bir İş Değildir:
                90’lı yılların sonundan buyana efsaneleşmiş, bir web sitesi yap, ürünleri koy ve oturduğun yerden para kazan düşüncesi tabi ki gerçeği yansıtmıyor. Bir e-ticaret girişimcisi, belki de fiziki bir mağazaya harcayacağı zamandan daha fazlasını sanal mağazasına harcayabileceğini aklında tutmalıdır.

    2- E-Ticaret Ucuz Bir İş Değil:
                Şunu da akılda tutmak gerekir ki fiziki bir mağaza açmaya nazaran sanal mağaza açmanın daha ucuz olmasına karşın, e-ticaret projenizde belirlenen hedeflere bağlı olarak bazı durumlarda e-ticaret, geleneksel ticaret için gereken maliyet kadar bir bütçe gerektirebilir.

    3- E-Ticareti Herkes Yapamaz:
                Tüm girişimlerde olduğu gibi e-ticarette de iyi bir ekibe ihtiyaç vardır. Ancak tek başına e-ticaret yapılacaksa yeterli pazarlama bilgisine, analitik düşünce yetisine ve temel bilgisayar bilgisine sahip olmak gerekir.

    4- E-Ticaret Her Koşulda Kazançlı Bir İş Değil:
                E-Ticarette kazanmak için uygun bir ürün veya uygun bir sektörde yer almak ya da İnternet projesinin online pazarlamaya yatkın olması elzemdir. Uygun olmayan bir ürünle e-ticarete başlamak hüsranla sonuçlanabilir.

    5- E-Ticaret Rekabette Her Zaman Fırsat Eşitliği Sağlamıyor:
                İnternet’in fırsat eşitliği sağladığı temel nokta: Bilgiye erişimdir. Bunun dışında büyük firmalar bir bakıma KOBİ’lerle rekabette bir adım daha öndedir demek yanlış olmaz. Bu durum sahip oldukları imkanların daha fazla olmasıyla ilgilidir.

    6- E-Ticaret Aracıları Tamamen Ortadan Kaldırmıyor:
                Klasik aracılar birçok e-ticaret projesinde yerini sanal aracılara bırakıyor. Bazı ürün ve hizmetlerde aracılar tamamen ortadan kalkıyor olsa bile, genel anlamda satışta hala aracılar mevcut.

    7- E-Ticaret Kitle Pazarlamasının Sonunu Getirmedi:
                Bu başlıkta bir efsane olarak karşımıza çıkmakta. İleride neler olur tam bilememekle birlikte bügün kitle pazarlama hala İnternet’ten pazarlama kadar yaygın.

    8- E-Ticaret, Ürün ve Hizmetleri Standartlaştırmadı:
                E-ticaret ürün ve hizmetleri standartlaştırmadı. Satın alma kararı için fiyat hala tek faktör değil. Kalite ve dağıtım da çok önemli iki faktör olarak karşımıza çıkıyor.
     



    Gazete Köşe Yazılarım
    Anket
    Bize Nereden Ulaştınız?