• Anasayfa
  • Favorilere Ekle
  • Site Haritası
  • https://www.facebook.com/kursat.kazankaya
  • https://api.whatsapp.com/send?phone=+905305759416
      0530 575 94 16

0232 218 00 56
Hizmetlerimiz
Döviz Bilgileri
AlışSatış
Dolar7.26107.2901
Euro8.58788.6223
  • 10 Adımda E-Ticaret ... - 10/10/2018
  • 10 Adımda E-Ticaret

                E-ticarete başlayacak olan kişi veya kurumlar için yapılması gerekenleri aşağıdaki on adımda sıralayabiliriz. Girişimcilerin yeni gözdesi e-ticarette başarılı olmak için bu adımlara dikkat etmekte fayda var. İşte başarılı bir e-ticaret projesi için gerekli on adım: 

                Adım 1- Bir İş Fikri Bulma Veya Mevcut İşi İnternet’e Taşıma:

                Bu adım en önemli adımdır demek pekte yanlış sayılmaz. Proje seçerken İnternet’ten pazarlamaya uygun bir proje olması hayati öneme sahiptir. Bazı sektörler ve iş fikirleri için İnternet hiç faydalı olamayabilir.

                Adım 2- Online Pazar Araştırması:

                Online pazar araştırması da iş fikrinin ya da mevcut işin İnternet’e taşınması esnasında olmazsa olmaz bir adımdır. Pazar araştırması girişimciye bir yol haritası çıkarma ve stratejik kararlar alma noktasında  çok faydalı olacaktır. Bu adımda SWOT analizinden de faydalanmak gerekir.

                Adım 3- Müşteri Ve Rakip Analizleri:

                Hedef kitlenizin netleşmeye başlaması, rakiplerin faaliyetleri ve web sitelerinin analizi, konumlanma ve firmanın farklı yanları bu adımda belirlenir.

                Adım 4- Temel İnternet Stratejisi Oluşturma:

                Projede, amaç, hedef, vizyon, misyon, politika, bütçe, taktik ve bunlara bağlı temel stratejjisinin oluşturulması başarı için elzemdir. İzlenecek yolun baştan planlanması kriz zamanlarında doğru kararlar almak için faydalı olacaktır.

                Adım 5- Hedef Kitle Belirleme Ve Satış Planı Oluşturma:

                Firmanın hedef kitlesinin net bir şekilde ortaya konması boşa para harcamaktan kurtaracaktır. Hedef kitlenin özellikle demografik açıdan net bir şekilde belirlenmesi önemlidir. Örneğin yaş, coğrafi bölge, cinsiyet, ilgi alanları, meslek gruplar vb. hedeflemeler satış planında da yer almalı, pazarlama bütçesi bu yönde harcanmalıdır. Dijital pazarlama yöntemlerinde nokta hedefleme ve geri dönüşüm ölçümlemesi yapmak gayet mümkündür.

                Adım 6- Tedarikçi Ve Müşteriler İçin Mesafeli Sözleşme Akdi:    

                E-ticaret sitesi projelerinde hem tedarikçiler hem de müşteriler için mesafeli satış sözleşmeleri eksiksiz hazırlanmalı ve siteye yerleştirilmelidir.

                Adım 7- E-Ticaret Sitesi Satın Alma, Kiralama Veya Yazdırma:

                Satış siteleri normal web sitelerinden farklı olarak online ödeme alınabilen ve stok-kargo-sipariş vb. takip edilebildiği bir veri tabanına sahiptir. E-ticaret yapmak için ya bu sitelerden satın almalı ya yazdırmalı ya da kiralama yapılmalıdır. Sistemin kurulumu için ortalama maliyetler aşağıdaki gibidir:
    • Alan adı (Domain): 12 $ , Web barındırma hizmeti (Hosting): 40 $, Web sitesi (Online shop) -Ücretsiz yazılımlar (scriptler): 0 $ -Ücretli yazılımlar: 300-900 $ - Profesyonel yazılımlar: 1000$ > , SSL sertifikası: 25 $, SSL için IP adresi: 15 $, SSL kurulumu: 50 $,  Sanal POS için yıllık : 50 $ (Bankaya göre değişmektedir.), Toplam ortalama: 800 $ + KDV

     

                Adım 8- Açılış Sonrası İzlenmesi Gereken Adımlar:

    • Ödeme Alt Yapısını Kurma ( kredi kartı, havale/eft, kapıda ödeme gibi)
    • Güvenlik Alt Yapısını Kurma ( ssl veya set güvenlik sertifikalarının aktivasyonu)
    • Lojistik Alt Yapıyı Kurma ( kargo veya farklı taşıma firmaları ile sözleşme)
    • Hukuksal Alt Yapının Kurulması ( sözleşmelerin hazırlanıp siteye yerleştirilmesi)

                9- Dijital Pazarlama Faaliyetleri:

                Bu adımda, web sitesinin tanıtımı ve siteye ziyaretçi çekmek ve gelen ziyaretçinin müşteriye dönüşmesi için gerekli reklamların yönetimi yer alır. Örneğin Google Adwords uygulaması ile belirlenen anahtar kelimelerde Google arama motorunda yapılan aramalarda sitenin reklamı gösterilerek trafik oluşturulabilir. En önemli husus doğru hedefleme, metriklerin analizi ve yeniden pazarlama faaliyetleridir. Tabi ki dağıtım, müşteri hizmetleri, satış sonrası gibi hizmetlerin de sıkıntısız yürütülmesi gerekir.

                10- Dönüşüm Optimizasyonu:

                Tüm sistemin işlevselliği ve her adımın sürekli iyileştirilmesi de en önemli adımlardan biridir.. Elde edilen verilerin analizi ile kullanıcı deneyimi geliştirilmeli, ziyaretçi ve buna bağlı olarak müşteri tercihleri, ayrıca sitede ki müşteri hareketleri izlenmeli satışları arttırmak için her adım optimize edilmelidir. Bu işlemler yeniden ve tekrar yeniden yapılırken dijital dünyadaki yenilikler de takip edilmeli ve projede uygulanmalıdır.
     



    Gazete Köşe Yazılarım
    Anket
    Bize Nereden Ulaştınız?