• Anasayfa
  • Favorilere Ekle
  • Site Haritası
  • https://www.facebook.com/kursat.kazankaya
  • https://api.whatsapp.com/send?phone=+905305759416
      0530 575 94 16

0232 218 00 56
Hizmetlerimiz
Döviz Bilgileri
AlışSatış
Dolar7.77417.8053
Euro9.45599.4938
  • Pazarlamacıların Yeni ... - 08/03/2018
  • Pazarlamacıların Yeni Gözdesi: “LBP”


                LBP, yani Lokasyon Bazlı Pazarlama dijital alem için yeni bir kavram değil aslında. Ancak mobilitenin artmasıyla birlikte popülaritesi yeni yeni artan bir kavram diyebiliriz. Kısaca LBP, kullanıcıların lokasyon bilgilerini kullanarak değerli ve kullanılabilir veri yaratmayı amaçlayan bir pazarlama yöntemi. Bu yöntem sayesinde; akıllı telefonlardaki lokasyon servisleri aktif edildiği zaman yalnızca GPS üzerinden değil, mobil uygulamalar, IP adresleri, baz istasyonları ve 3G/4G bağlantıları üzerinden de tüketicilerin konumlarına ulaşılabiliyor. LBP, özellikle küçük  ölçekli işletmeler için, doğru hedefleme yaparak, reklam bütçelerini verimli bir şekilde kullanmanın etkili bir yolu.

                Lokasyon bazlı pazarlama en basit ifadesiyle şöyle işliyor: Örneğin: A giyim markası, B gelir grubunda bulunan 30-40 yaş arası müşterilerine Aydın Forum AVM ‘ye geldiklerinde özel indirim vermek istiyor. Cep telefonu operatörü bu bilgilere sahip olduğu ve baz istasyonları ile kişilerin konumunu da bildiği için hedef müşteri listesini çıkardıktan sonra AVM’ye gelen bu müşterilere SMS gönderimi yapıyor.

              Ya da şöyle düşünün: Şehrinizin caddelerinde gezerken acıkıyorsunuz. Acaba “ne yesem” diye düşünürken A restoranından cep telefonunuza bir mesaj geliyor. Mesajda : “Bize çok yakınsın. Hemen gel, özel menümüz  %20 indirimle senin olsun.” Diyor. İşte bu an, yani kullanıcı tamda karar aşamasındayken ve de mekanınıza çok yakınken ona kaçırılmayacak bir teklif sunmak: Lokasyon bazlı pazarlamanın özeti net olarak bu diyebiliriz.
               Guatemala’lı bir ayakkabı firmasının geliştirdiği uygulama ise çok ilginç. Uygulama yalnızca rakip ayakkabı mağazalarına girildiğinde aktif oluyor ve kullanıcıya en yakın Meat Pack mağazasında 99%’luk bir indirim olduğunu mesaj olarak yolluyor. Her saniye indirim oranı düşüyor, yani ne kadar çabuk mağazaya giderseniz indirim oranınız o kadar yüksek oluyor. Örnekleri çoğaltmak tabi ki mümkün...         
       
                 Ancak bu bağlamda, mobilleşen dijital dünyada öne çıkan en önemli unsurların başında “konum”un geldiğini artık herkesin kabul etmesi lazım. Çoğu markanın çoktan keşfettiği ve gittikçe yaygınlaşan LBP ve mobil kullanıcı sayısındaki hızla artışın getirdiği bu heyecan, birçok pazarlamacının iştahını kabartır durumda.
             
              Araştırma şirketlerinin birçoğu konum etrafında oluşturulan datanın anlamlandırılmasını yakın gelecekteki büyük mecralardan biri olarak düşünüyor. Öyle ki bu şirketlerden biri olan Juniper Research raporunda, lokasyon bazlı mobil çalışmaların gelirinin 2019’a kadar $43.3 milyara çıkabilecek büyük bir kanal olacağı görüşünde.

                Lokasyon bilgileri üzerinden kullanıcıları mobilde de yakalayabilmek pazarlamacıların sıkı takipte olduğu konulardan birisi. Yakın gelecekte, gelişen lokasyon bazlı altyapılar ile birlikte, potansiyel müşterilere göre özelleştirilmiş; yani doğru yer, doğru zaman ve doğru reklam üzerinden kampanyaların düzenleneceğini hep beraber göreceğiz. Dijital devrim sürecinin getirdiği yenilikleri aktarmaya devam edeceğim. Bana mail adresimden ulaşabilirsiniz...








    Gazete Köşe Yazılarım
    Anket
    Bize Nereden Ulaştınız?